Η ΜΟΝΑΔΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Ο στόχος της ένταξης των παιδιών με αναπηρίες στα κανονικά σχολεία είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που προωθεί την ισότητα, τη συμπερίληψη και την κοινωνική αποδοχή. Πιο συγκεκριμένα, οι βασικοί στόχοι του σχολείου μας περιλαμβάνουν:
- Ισότιμη Εκπαίδευση
- Κοινωνική Ένταξη
- Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Ζωής (αυτονομία και αυτοπεποίθηση για παιδιά με αναπηρίες, ενσυναίσθηση για τη διαφορετικότητα στα υπόλοιπα παιδιά).
- Καταπολέμηση των Διακρίσεων και των Στερεοτύπων .
Η συμπεριληπτική εκπαίδευση ωφελεί όχι μόνο τα παιδιά με αναπηρίες αλλά και το σύνολο της μαθητικής κοινότητας, προάγοντας έναν πιο δίκαιο και δημοκρατικό τρόπο μάθησης και διαβίωσης.
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Τα αισθητηριακά παιχνίδια έχουν ως στόχο να ενισχύσουν την ανάπτυξη των αισθήσεων και των γνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών μέσω της εξερεύνησης και της αλληλεπίδρασης με διαφορετικά υλικά, υφές, χρώματα, ήχους και μυρωδιές. Τα αισθητηριακά παιχνίδια αποτελούν πολύτιμο εργαλείο μάθησης και αξιοποιούνται ιδαίτερα στα παιδιά που φοιτούν στη Μονάδα του σχολείου μας.
Στόχοι των αισθητηριακών παιχνιδιών:
1. Ανάπτυξη των αισθήσεων – Ενισχύουν την όραση, την ακοή, την αφή, τη γεύση και την όσφρηση.
2. Βελτίωση λεπτής και αδρής κινητικότητας – Ενδυναμώνουν τους μύες των χεριών, βελτιώνοντας τον συντονισμό ματιού-χεριού.
3. Ανάπτυξη της συγκέντρωσης και της προσοχής – Βοηθούν τα παιδιά να εστιάζουν και να παραμένουν ήρεμα.
4. Ενίσχυση της γλωσσικής ανάπτυξης – Μέσα από την αλληλεπίδραση και την περιγραφή των αισθήσεων.
5. Δημιουργία και φαντασία – Δίνουν ευκαιρίες για ελεύθερο παιχνίδι και δημιουργική σκέψη.
6. Ρύθμιση συναισθημάτων – Ιδιαίτερα χρήσιμα για παιδιά με αυτισμό ή αισθητηριακές δυσκολίες, καθώς βοηθούν στην αυτορρύθμιση.
7. Μείωση του στρες και της ανησυχίας – Παρέχουν ένα ήρεμο και ασφαλές περιβάλλον εξερεύνησης.